Branża beauty to Twoja pasja? Świetnie, to bardzo pomaga w prowadzeniu biznesu, ale koniec końców posiadanie własnej firmy sprowadza się do pieniędzy. Im ich więcej, tym więcej możemy inwestować w rozwój firmy, jeszcze lepiej realizować pasję i tak w kółko… Tylko jak sprawić, by zyski rosły?
Pogłębiaj lojalność klientów
Powracający klienci zostawiają w salonach najwięcej pieniędzy, to dzięki nim Twój budżet się dopina, a Ty możesz spać spokojnie. Inwestowanie w trwałe relacje bardzo się opłaca, a nie wymaga tak naprawdę wielkich nakładów finansowych. Przede wszystkim chodzi o Twoje podejście do klienta, o to jak wykorzystujesz informacje, które on sam Ci przekazuje, czy zachęcasz go do powtórnej wizyty. Oczywiście punktem wyjścia jest zawsze dobra jakościowo usługa. Świetne efekty daje wdrożenie programu lojalnościowego.
Nie trać czasu
Jeżeli spędzasz długie godziny na konstruowaniu grafików czy sprawdzaniu stanów magazynowych, to masz mniej czasu na to, co naprawdę ważne – przyjmowanie kolejnych klientów. Tego nikt za Ciebie nie zrobi, dlatego lepiej poszukać wsparcia w kwestiach organizacyjnych i móc się skupić na kluczowym aspekcie swojej działalności. Niezastąpioną pomocą w prowadzeniu salonu jest system, który pomoże lepiej zarządzać czasem pracy, zasobami, zespołem. Możesz go wypróbować zupełnie za darmo: https://www.versum.pl/oprogramowanie-do-salonu/.
Zwiększ sprzedaż produktów i usług dodatkowych
Większość właścicieli salonów skupia się na głównych usługach. Tymczasem ogromny potencjał drzemie w sprzedaży produktów i usług dodatkowych. Aby ją zwiększyć nie potrzeba dodatkowych nakładów, wystarczy mieć wiedzę i zachęcać pracowników, by chcieli polecać wspomniane dobra klientom. Nie jest to wcale trudne – wasza siła tkwi w tym, że klient ma Ciebie i Twoich pracowników za ekspertów w swoim fachu, dlatego jeśli dotychczas nie zawiódł się na waszych umiejętnościach, doceni rekomendację. Grunt, żeby była ona uczciwa – polecaj tylko to, co danej osobie może się naprawdę przydać. Nie bądź też w rekomendowaniu produktów zbyt nachalny – jeśli klient wyraźnie nie jest zainteresowany, nie przekonuj go na siłę, bo rezultat może być odwrotny do zamierzonego.
Spróbuj wdrożyć w swoim salonie powyższe rady i obserwuj efekty. Popracuj nad budowaniem relacji z klientami. Motywuj pracowników do tego, by pomagali Ci zwiększać zyski – będą to robić chętnie, jeśli przełoży się to np. na poprawę warunków ich pracy czy zwiększenie zarobków. Prowadzenie salonu jest dużo łatwiejsze, jeśli masz oparcie w swoim zespole.